27.07.2010

Masse bra og en daesj med dumt..


Down Under skjer det noe hele tiden, så her kommer en real oppdatering :) I uken som har gått har vi gjort mye sprell. Det var East West Eats på onsdag, en restaurantklubb, som går ut på at man er en gjeng som prøver ut restaurantene i byen. Siden dette var første gangen så var vi godt over 40 stk! Iiih.. Det ble en japansk restaurant og selvfølgelig sushi på meg. Jeg hadde vært ute og gått i byen siden de tidlige morgentimer, og her nede finnes den mest geniale ”fast fooden”: Makirolls. Altså en lang maki (sushi) som man tar med seg i farten. Kjempe godt og ikke minst en venn av lommeboken ;) Så saken var den at jeg hadde allerede spist sushi til både brunsj og lunsj den dagen, men alle gode ting er jo 3 :D Så var glad og fornøyd jeg!
På torsdag var det en liten norsk BBQ. Kommer jo ikke unna hverandre her nede :P Men er jo utrolig koselig å møte nye mennesker uansett, og stort sett alle er jo interessert i å være sosiale, så da blir jo alt gøy :) Vet ikke om dette er et kjent fenomen der hjemme, men her nede så kan man kjøpe pappvin til 10 dollar. Det blir altså 4,5 L til 50 nok. Det er det man kaller billig, og det går under navnet Goon. Det som ikke alle vet (merk. jeg) er at denne vinen er produsert med biprodukter av melk, egg og fisk! Mmmmm.. Herligt! Visste det måtte være en hake..
I helgen som var dro vi på skoledagstur til Gold Coast. Da var det opp tidligere enn tidligst. Til og med før solen.. Finne seg en buss til sentrum, tasse i zombi-stil til campuset i city’n og bli plassert på en buss. Derfra lukket jeg øynene og plutselig var vi fremme! Søvn er en fantastisk ting ;)
Her var hovedmålet med dagen å se og ta på ukjente dyr. Vi dro til Currumbin Sanctuary, der det ble tatt et voldsomt antall med bilder. Siden bilder sier mer enn 1000ord, så sier jeg bare: ååå væsjegod!
søte koalaer :)

fascinerende pelsballer
Jeg synes denne så ut som en forvokst spurv. Den er ca 22cm høy ;)
Wee! Den var så myk og loddeeen :D
Tøffe dansker
Bird is the word
Ligger og chiller ;)
Fascinerende den halen altså
myser sier du?
itchy itchy
Kangaroooooos
love
Food :)
Trekenguruer.. Helt normalt å sove i toppen av en palme..
Te-varmer med hale?

Beste sovestillingen
Ja, de sover mye
med en liten bebiiis :)
Kuleste sveisen
Surfere med Surfers i bakgrunnen ;)
Lykkelig nordmann over kengurusuvenir på skoen ;)

Ja, alle australske surfere er hunker.. Haha, veldig fornøyd med at jeg fikk med han "nudisten" i bakgrunnen der
B-e-a-uuuutiful

Etter zoo’en ble det lunsjbuffet på Coolangatta Beach, før vi dro til Surfers Paradise som var siste stopp på dagsturen. Våre kloke hoder tenkte at når vi først er her, så kan man jo bli litt. Så vi dro til en ny bekjent som har hus i nærleika og fikk med oss bbq-fæst, ett stykk halvdødt houseparty og litt av utelivet på Broad Beach, før søvnen tok overhånd og det bare
var å overgi seg.
Søndag var det tidlig opp, og veldig glad for at man hadde lagt seg noenlunde tidlig dagen før ;) Så gikk ferden til Harbourtown. Etter en snau time på en lokalbuss som stoppet hvert 30. sekund var vi fremme og klare for outlet-shopping! Det var et helt enormt stort område, med alle butikkene som finnes i storbyene, bare med store avslag, masse mennesker og hauger man måtte dukke ned i for å prøve lykken på en størrelse som kunne passe. Er godt fornøyd med kuppene mine:
:)
Veien hjem til Brissy var ikke like enkel. Den ble som følger: buss – tog – buss – tog – buss. Er så glad i buss for tog! Særlig når man er på et helt ukjent sted, og mannen over høytaleren mumler, så man sitter og stirrer ut i mørket etter stedsnavn og tviholder på all bagasje i tilfelle man må ta sats og hoppe ut av døren. Det hjalp heller ikke at bussjåføren kjørte seg bort og vi var innom samme by to ganger :P
Da jeg endelig kom meg av siste buss, stakk jeg innom Miss India, som er en restaurant like på hjørnet der jeg bor. Der ble det take-away med tikka masala, ris og nanbrød :) Da var alle sorger glemt :)
Btw fagbyttet mitt gikk ikke i orden. Det viste seg at det faget jeg hadde funnet var 4. året på klinisk ernæringsfysiologi, så det var en del forkunnskaper man skulle ha som jeg ikke kan si jeg har hatt. Så da ble det Women’s Health isteden. Hadde første forelesning i går, og det virker veldig interessant! Så nå er endelig timeplanen i orden, så da er det bare å begynne å skrive oppgaver og innleveringer.
Var ute og spiste med Cecilie, Kathrine og Lene i går :) Vi fant oss en koreansk/japansk/kinesisk restaurant. Der ble det teryakikylling og ris, veldig godt :) og en knakanes god te på Starbucks.


Sinja
Hvil i fred søte pusekatten min :(




4 kommentarer:

  1. Hei kjaere! God aa se bilder av deg og alt du ser. Lest masse paa bloggen din naa, selv om jeg burde gjort lekser. Skulle oenske jeg kunne komme aa besoek deg, og ville saa absolutt gjort det om jeg ikke skulle hjem til Hawaii paa besoek dit isteden! Savner Hawaii enda mer naar jeg ser bildene dine, og noen av de tingene Australia har aa by paa har jo Hawaii aa by paa aa, som for eks Maki rolls..busser som er trege og stopper hvert sekund, og kjekke surfe menn..:P

    Jeg er masse glad i deg og gleder meg til aa lese mer. Var hyggelig med en kjapp hei paa facebook naa akkkuart <3 Take care babe!

    SvarSlett
  2. Du er så skjønn <3
    Når drar du til Hawaii, og har du bestemt deg for høsten?
    Vi må få til en skype-date snart :)
    Glad i deg og <3

    SvarSlett
  3. Fiiine Miriam! Så gøy å lese bloggen din :9 De kenguruene ser jo bare fantastiske ut! Kan du ikke ta med en sånn hjem a'?
    Savner deg her i kjipe Norge.
    Surfs up!! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Nina fra Kina! :D
    Jeg tenkte å stappe en oppi sekken og gi deg i gebursdagsgave :D
    Om Norge er for kjipt, og spanien er lei,
    hopp på et fly og kom hit til meg! :D
    <3

    SvarSlett