01.07.2010

Oh Hello Australia!

Etter rundt 40 timer på reisefot kom jeg endelig frem til Brisbane! Reisen gikk overraskende bra, med mye film, soving og sightseeing på diverse flyplasser. Men det skal sies at jeg var grundig lei flyseter, flymat og snorkende mennesker :P Satte mine føtter på Australsk jord kl. 00.40, og kom meg igjennom både visumkontroll og bagasjesjekk uten problemer. Ble plukket opp av QUT på flyplassen og kjørt til hostellet. Lett som en plett! Her fikk jeg en seng, og klarte (forhåpentligvis) å komme meg i seng uten å vekke de 5 andre på rommet. 

Jetlag er en flott ting! 
Så mye søvn ble det ikke, men følte meg nokså uthvilt, så da var det opp kl. 8, og en lang dusj senere var jeg klar for byvandring :) Fikk fort oversikt, og kom meg til det ene campuset og kikket litt rundt. Har også testet diverse kaffebarer, og de er godkjent :) kom også i prat med mange hyggelige mennesker på min vei, før jeg fant meg en buss til Ballina. 



Siden jeg har kommet inn i en så god rutine med å sove sittende, ble det en laang nap på turen ned. Så ble jeg møtt av Stine Den Fine for å bli transportert til hennes hjem :) Kvelden har gått ut på å spise pizza, drikke litt vin og vært hos venner av Stine. Veldig koselig, og en super start på mitt 6 mnd lange eventyr ;)

I morgen er planen å dra til Byron for litt shopping og sushi :) 
Living the good life ;)

1 kommentar:

  1. Godt å høre at du er vel framme. Jeg følger deg gjennom bloggen :) Nyt livet down under, ta vare på øyeblikkene!

    Klem Eline

    SvarSlett