28.04.2009

siste uken i Nica..

..Er med blandede følelser jeg forlater byen, casa'n og menneskene på lørdag..
Har vært i samme lille byen i 3 måneder, og skal bli godt å komme seg videre, men samtidig må jeg dra fra mange mennesker som jeg har hatt det helt fantastisk med! trøsten er jo at jeg møter mange av disse menneskene igjen, og at de fleste skal faktisk til Bergen å studere :) men er jo veldig trist med de man har blitt kjent med av stab og lokale, som man kanskje aldri ser igjen..

Hadde jo skriftlig eksamen i spansk på fredag.. og det gikk så som så.. jeg svarte på alt, og skrev en fritekst på litt over 1 side.. men har null peiling på om hvor mye som var riktig.. så vi får bare vente å se.. Idag begynte de muntlige eksamenene.. men jeg kom jo ikke opp før på onsdag (var 4 stk som kom opp siste dagen) så det er litt kjipt.. å ikke være ferdig når de andre er ferdig.. men ikke så mye man kan gjøre med det.. :) Så er det avslutningsfest på onsdag og fri torsdag og fredag, før avreise klokken 5 lørdag morgen :)

Jeg og Karianne fikk kjøpt bussbilletene våre til Guatemala igår, og er nå all set for tur :D i morgen skal vi begynne planleggingen :) også må vi kanskje ta hensyn til denne svineinfluensan.. bajs.. men vi er smarte oppegående jenter, så vi kommer ikke til å ta noen dumme sjanser ;)
Vi reiser med Tica-bus og har et stopp med overnatting i san salvador, så vi kun kjører på dagtid, og kommer frem til Guatemala city klokken tolv søndag formiddag .. så har vi max en time i guatemala city før vi setter kursen ut av byen.. tror første stopp er antigua.. men det finner vi ut av i morgen ;)

ellers har det vært en rolig helg.. på fredag ble det kino, igjen, :) diecisiete otra vez, eller "17 again" om du vil, med godeste Zac Efron. Og på lørdag, var det bursdagsfeiring av Karianne som ble 24, med middag på San Cristobal :) I dag og i går har jeg hatt intercambio, og prøvd å forstå litt mer spansk.. ikke myre jeg kan, men får håpe at det hjelper litt :)

3 kommentarer:

  1. Lyyyyyyyykke til imorgen! Æ har trjuuua...
    Og vennligst ikke kom hjem som et svin, det hadde ikke vært noe særlig.....tenk heller på at du kan feire 17.mai her i feeedrelandet UTEN svinepels, her er det faktisk varmt nå! JEPPJEPP! Jeg gleder meg.... ;)

    cath

    SvarSlett
  2. hvor går reisen videre nå da? mi casa es su casa om dere tar turen retning Ecuador :)

    SvarSlett
  3. Ja, godt spørsmål..
    Planen var jo egentlig Guatemala, Belize og Mexico.. Blir muligens Guatemala hvis influensan ikke sprer seg. også er vi på leting etter andre steder å dra etterpå, og evt billige flybilletter dit.
    Har sett litt på Brasil eller Argentina, men er åpne for alle gode forslag :)

    SvarSlett