21.04.2009

eksamen på fredag! yaiks!

Holaaaaa!!
como estas? bien? bueno..

dette er det jeg kan.. kan vel ikke stryke meg på det.. viser jo at jeg er både høffelig og snakker spansk..

er jo litt sta av meg.. så er ikke så villig til å lære når jeg må.. er jo så mye annet å gjøre :) men tror nok det endrer seg på reisen etterpå.. for da er det ingen som tvinger meg lenger, og da er det jo bare gøy! men litt sent iforhold til eksamen.. akkh..

tiden har gått grisefort, og jeg drar herfra om under 2 uker! unbelievable!

den siste uken har det vært mye moro :) Det var salsa på mandag og onsdag, og spinning og styrketrening mandag og tirsdag.. Det er så sabla varmt her for tiden, så man svetter når man sitter stille, eller kommer ut fra en iskald dusj.. så trening i denne varmen er som trening i badstu, og svetten fyker (bokstavelig talt) Spinningen er verst, og jeg presser meg selv til en hel time (er ikke noe system ,så folk kommer og går når de vil). og på tirsdag var jeg så klissvåt at jeg kunne vri opp t-skjorten.. hvor ekkelt ække det?!!

prøvde en shorts jeg hadde med meg hjemmefra, og den er blitt for liten.. så ja, det er en liten sumo-bryter som tropper opp på gardermoen 31. mai :P

På fredag var jeg på kino og ute å spiste med karianne og noen fler. Vi så den fantastiske shopaholic-filmen :P Her nede så går det kun tre filmer av gangen, og egentlig eneste grunnen for å gå på kino er air-con og popcorn :) deilig å kunne ta på seg joggebukse og diiiger genser :D Da jeg kom hjem fra kino'n hadde de stelt istand bar på casa'n med mojito for den nette sum av 5 cordobas = 1,50 kr :) så det var kosleig :)

På lørdag skulle vi egentlig være med på å arrangere en tur for de kreftsyke barna i Leon. Ideen var at vi skulle betale 150 kr og da betalte vi kostnadene for et barn med deres foreldre.. men det endte opp med et stolthetsproblem, og de ville ikke at vi skulle betale for dem, men da hadde de ikke råd, så vi måtte avlyse.. utrolig kjipt, for det var et av barnas siste ønsker, det å se havet og båter før de dør.. kjempe trist.. men vi skal heller bare gi en donasjon.. men hadde vært så koselig med den turen..

Her på studiet har vi en dame, som går under navnet Venke, som blir 50 år i morgen. og vi tenkte at dette må feires skikkelig! så vi stelte istand med surprisefest. Vi leide Lady M, et sted litt i utkanten av byen, med basseng og bar :) Her fikk vi en bra deal med 50 kr per pers for leie og fri bar! vi hadde tilogmed leid inn et av de beste bandene i byen, og det var riktig stemning :) Og gjett om hun ble overrasket! :D Det var kjempegøy :) og bassenget ble selvfølgelig der alle samlet seg.. og da selvfølgelig med alle klærne på.. heh.. Hun fikk tidenes feiring, og nesten alle 80 studentene + lærerene kom for å feire henne :)

Dagen etter ble tilbrakt i bassenget til San Cristobal.. så jeg var vel i klorvann i 10 timer på ett døgn.. så ja, jeg har mistet det jeg hadde av brunfarge.. får prøve å få den tilbake etter eksamen.. er jo suicide å legge seg i solen nå for tiden.. det er vel rundt 45 grader i skyggen, så sunt er det nok ikke..

Idag har jeg vært flink å trena igjen, og kvittet meg med ca 7 liter med svette.. sikkert sunt :P også hadde vi skole fra 12 til seks.. også satt jeg og Live og prøvde å pugge litt på La Rosita etterpå.. så kom hjem i ni-tiden, og var helt kake.. aaah..

Er da skriftelig eksamen på fredag og muntlig enten man, tir eller ons neste uke.. så da må dere tenke hardt på meg, og sende meg alt jeg trenger å vite gjennom tankeoverføring.. og husk på tidsforskjellen ;)

Jeg og karianne setter snuten mot Guatamala neste lørdag, 2. mai, og tror vi blir der i ca 8 dager, før vi drar opp til Belize.. og tenker å ha mest tid i Mexico :) Gleder meg! :D

Hyggelig med livstegn fra dere også.. er jo det "kommentarene" er til :)

<3>

2 kommentarer:

  1. Tralalalalaalalaaaa....nå er det ikke så fryktelig lenge til du er FERDIG med eksamen!! Jippiii! DET er jo noe å se frem til, da...også kommer du hjem..snaaart..... :D :D


    caaaath

    SvarSlett