11.10.2010

It's official!

Australia er det nye Bergen!

Det har visst aldri regnet SÅ mye eller vært SÅ kaldt her noensinne. Great! Det er jo toppen av flaks! Jeg timer jo som sagt alltid reisene mine til regntiden, til og med der de ikke har regntid. wow.. Får bare håpe denne trenden snur, for det er ikke noe surere enn å komme hjem fra en 6 mnd tur, til et supposedly varmere strøk, hvitere enn da du dro.. 
Fun fact: Queensland blir kalt The Sunshine State. Meg i rompå..

Dagen idag har faktisk vært ganske innholdsrik. Det har regnet og pøst ned i bøtter og spann, og jeg har for første gang fått brukt jakken jeg tok med meg ned her. Ikke det at den ikke har vært nødvendig før, jeg har bare glemt å ta den på.. :P Så da var ikke den total waste of space i bagasjen ;) En annen artig ting fra dagen i dag er at jeg har blitt tatt for å være 17-år. Jepp, 17! Bare 6 små år forskjell der.. Jeg er på gruppe med to australske jenter, og de var helt sikre på at vi var på samme alder. Jeg kunne max se ut som jeg var 18. Takk! Noe sier meg at min mentale alder ligger på rundt 12 :P

For å rette opp i litt misforståelser ang reising alene etter endt studier, så er det helt selvbestemt :P Det er ikke det at jeg ikke har noen å reise med. Men jeg liker rett og slett bare det å reise alene bedre. Da har du bare deg selv å forholde deg til, du får gjøre akkurat det du vil gjøre, også møter du så masse mennesker på din vei :) Når man bor på hostell på 16-manns rom så er man sjelden alene alene. Jeg går ikke inn for å være ensom, og ikke bare være meg selv heller. Planen er å møte nye mennesker, oppleve nye steder  og presse inn mest mulig moro på kortest mulig tid ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar