24.09.2010

Spring break!

SÅNN! 
Nå har jeg tid til litt skrivings :)
Beklager til alle mine blodfans (ja, jeg vet det er mange av dere....), det er altfor lenge siden sist, MEN til gjengjeld så har jeg litt bilder på lager ;) Wooopi! 
meg, Kjersti og et halvt glass vin
De siste ukene har gått med til mye skole (men det er jo ikke noe spennende å høre om), så vi går rett over til morohetene istedenfor ;) Tiden har bla gått med til rebusløp, quiz, planlegging av spring break og åpning av pakke fra Norge :D

NorSK Scavenger Hunt 2010
Det er mye arrangert moro her nede, bla av NorSK, som er av nordmenn og for alle internasjonale studenter :) På lørdag arrangerte de The Ultimate Scavenger Hunt, altså god gammeldags rebus rundt i byen. Det var 100 plasser, og vi stilte selvfølgelig med lag ;) Det er nok av ting å bruke penger på her nede, så vi tenkte at vi gjør det mest mulig enkelt. Og hva er vel ikke enklere enn Lara Croft fra Tomb Raider? også så fine vi ble! Her snakker vi 6 flotte jenter med sort shorts og singlet, bånd rundt lår til pistol og selvfølgelig den obligatoriske fletten. Litt kjipt å ha klippet av seg en halv meter med hår, men fikk nå til en liiiiten flette for det ;) 

Åsså så tøffe!
Postene var spredd rundt i byen, og vi fikk rebuser vi måtte løse for å finne neste post. Det var selvfølgelig også oppgaver på hver post som man måtte løse med mest mulig kreativitet osv. 

Blåse ballong til den sprekker
Stine fant en fløyte i en bolle med vann,
og gikk på videre leting etter nøkkelen som befant seg i en bolle med mel.
Fantastisk med lim/deig i ansiktet, men hva gjør man vel ikke for laget ;)

Vi fant oss et brudepar,
Sånt blir det ekstrapoeng for!
Lene spiser hamburger så fort hun kan
Posering på statuer må til


og gjett hvem som vant?!?


BAR RAIDERS SELVFØLGELIG!! :D
Pakke! 
Rart hvor mye man savner ting når man ikke har det tilgjengelig. Nå er ihvertfall kjøleskapet fylt til randen med makrell i tomat og leverpostei, så da overlever jeg frem til jul ;) Stooor takk til de beste foreldrene! :D 

Wee!
SALT lakris <3
Mmmmmhmm!
 
Idag har jeg levert min femte og siste assignment før ferien! Jeg har jo ennå ikke fått tilbakemelding på noen bortsett fra den ene eksamenen. Så jeg trooor at jeg gjør en bra jobb på alle disse oppgavene, men hvor bra må gudene vite. Det er jo tydeligvis ingen grenser for hvor lang tid man kan bruke på å rette én oppgave. Anyways, etter leveringen tok jeg meg en liten tur til byen for å se om jeg fant noe spennende på bokhandelen. Det ble visst en liten tur på 3 timer. De har gigantiske bokhandler her nede, med cafèer og gode stoler så man blir jo sittende en stund. Fant meg intet mindre enn 5 finfine bøker. 
 
Lesehest <3

Forrige fredag hadde vi kosekveld hos Hanne og Maren, med hjemmelaget kringle, sjokolade fondant og en haug med godteri. Og man må jo for all del ikke glemme den fantastiske filmen som ble leid for anledningen. Jeg husker ikke hva den heter en gang.. Det sier sitt.
Fååndåååh
Krrrrringle
NAM!
Spring Break! 
Etter 10 uker med skole er det på tide med en velfortjent ferie. Så i morgen går turen til Cairns! Der blir det øyhopping og Great Barrier Reef, og videre på hjul ned til Whitsundays med hvite strender, turkist vann og 74 øyer man kan besøke :D Er tilbake i Brissy neste mandag, så har 10 dager på reisefot før intensiv-ukene begynner og før eksamen avslutter hele sulamitten 12. november.

Og sist men ikke minst: pjusk pjuskesen har like så greit gått til anskaffelse av en alle tiders bihulebetennelse. Kjempe! Trodde jeg var på bedringens vei jeg, men neeeida.. Er jo så tett i knotten at bare det å reise seg fra stolen gir litt for mye trykk. Det lover godt for både flytur og bading. Oh well, skal ikke klage for mye ;) 

På gjensyn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar