12.09.2010

Living the good life

Det er ihvertfall nok å finne på i the land down under! 
I ukene som har vært så har det blant annet hvert quiz, river fire og ekskursjoner. 

Annenhver torsdag så arrangerer Ansa quiz for alle oss nordmenn, noe som er meget stas. Ikke for å skryte, men vi ligger sabla godt an totalt ;) Kategoriene går i nyheter, sport og musikk pluss diverse andre kategorier som endres fra gang til gang. Som f.eks flyplass-kunnskap, kongefamilien, paradise hotell, reklamesitater og boyband. Er egentlig skremmende hvor mye man kan om ting man ikke burde vite så mye om... :P

På forrige lørdag, fikk jeg finfint besøk av Stine og Lone, som tok turen opp fra Ballina. Dette var Riverfire i Brisbane, med masse mennesker, fyrverkeri og moro. Snuppene kom i fem-tiden, og etter en noe stressende stæsjing småløp vi til fergen som skulle ta oss over elven til Kangaroo Point. Siste ferge gikk nemlig klokken seks. Det viste seg at også halve byen skulle med den fergen, så køen var ca en mil lang. Dette var også den helgen da våren kom til Brisbane, så det var ekstra varmt, klamt og deilig å stå i kø etter en liten løpetur. Etter en stund med smånerver for om man kom seg over elven, fikk vi plass på siste fergen. Flaks! Så da kom vi oss over, og fant ca 70 andre nordmenn som også hadde tatt turen til akkurat det samme utsiktspunktet :P 

Fyrverkeriet var i og for seg flott det, med synkroniserte pang og smell og lysende formasjoner på himmelen. Og man må jo ikke glemme superraske fly som skyter flammer, og ser ut som det setter fyr på alt de kommer forbi. Kvelden ble igrunn bare bedre og bedre, med glowsticks, bra mennesker og masse dansemusikk :) 

Jeg hadde to STORE assignments som skulle inn i uken som var, og hadde i og for seg jobbet ganske jevnt og trutt. Onsdager er studiedag, og guri så mye studier det ble! Jeg satt på skolen i 13 timer! En av assignmentsene gikk ut på å lage en hjemmeside om brystkreft.  Det hadde i og for seg vært en morsom oppgave, men ikke så veldig allikevel når man ikke lærer å bruke programmet man skal bruke for å lage denne flotte kreasjonen. Vi skulle bruke Microsoft Publisher, og jeg som har en slik en mac fikk ikke dette programmet på data'n, så da var det bare å sitte på skolen. Det som er veldig gøy med publisher, er at alt liker å flytte på seg når du snur deg, i tillegg til å gjøre merkelige ting med tekst, bilde og farge. Ikke irriterende i det hele tatt! Og jeg er jo ikke perfeksjonist i det hele tatt.... HOST! såååeh, jadda.. Hadde man knotet og fikset på noe, endret det seg automatisk 5 min etterpå fordi jeg endret på noe helt annet på en annen side.. JEEZ! Til og bli gal av! Så da jeg våknet onsdagmorgen, var tanken at jeg bare skulle gjøre siste finish på hjemmesiden, for den var jo praktisk talt nesten ferdig.. Det ble jo ikke tilfelle. Etter å ha stirret intenst på en data i 13 timer, i et rom med ca 400 andre og ingen tegn til luft i rommet, var både hodet, kroppen og øynene mine var helt koko etterpå. Da er det enda godt man har en døgnåpen kiosk som nærmeste nabo, og får kjøpt seg en herlig nuddelboks til middag halv elleve.. Mmm.. Så mye energi hadde jeg igjen, at hjernen min plutselig tenkte at nudler! Ja, det er skikkelig godt! Hmm.. Jeg gikk jo inn for å finne noe å kose meg med.. ikke helt det jeg pleier å ende opp med :P

Men, jeg ble godt fornøyd med resultatet! Bildene endte tilslutt på sin bestemte plass og teksten ligger leselig, ikke oppå hverandre. Selv om språket sikkert kunne vært bedre, så gjør jeg da meg forstått, og det er da det viktigste. Så da venter man i spenning på resultatet :) 

Torsdag kom Kjersti, fra klassen i Bergen som tar utveksling på New Zealand, på besøk til Brisbane! Kjempe koselig! Vi hadde en finfin lunsj i solen, etterfulgt av kikking og shopping i alle butikkene Brisbane tilbyr og middag på Beach House. Der ble det øl til maten, og én øl ble til fem, så da var det likegreit å vise henne hva utelivet tilbyr. Det hadde sikkert blitt enda bedre om Kjersti hadde husket legitimasjon, men nå vet vi hvertfall hvor man kommer inn uten leg :P Dagen etter gikk med til gratis frokost på Jimmy's. Det gjelder å få de riktige kontaktene :P 

Fredag kveld var det etegilde hos Lene. Vi kjøpte inn til tapas, og lagde bruchetta, serrano-skinke, oliven, fetaost, cheese-sticks, MASSE ost og kjeks, melon, jordbær, tortilla chips og dip! Mmmmmm... All creds til oss for at vi klarte å spise opp alt.. Aldri vært så mett! Klarte nesten ikke å reise oss fra sofaen, haha.

Lørdag var det tidlig opp, og toging til kysten. Nærmere bestemt Surfers Paradise :) Været kunne ikke vært bedre, og det ble soling, bading og total avslapning på stranden. Med en påfølgende finfin rødfarge på rygg og hals.. Man glemmer liksom stakkars halsen, og ryggen er jo bare slitsom å smøre. Men med vidunder-aloverasprayen til Hanne, og x-antall lag med fuktighetskrem er jeg fin som ny idag :) 

For de som begynte å bekymre seg:
Vi bada innenfor flaggene, der det var lov ;) 


Jeg ble veldig fascinert av denne mannen..
Kan man i det hele tatt få noe fisk på 20 cm dyp i strandkanten?
Beautiful weather!
Igjen er det dagen for fascinasjon:
Det er da ikke normalt å dra på stranden i UGG's, og ligge å sole seg med de på?
Det blir veldig spesielt..
Også en måte å advare på

Nå er det tid for å gå i matbutikken! Wee!

5 kommentarer:

  1. Så gøy! Du gjør jo noe stas hele tida, og det er veldigveldig fint å se!

    Masse glad i deg :)

    SvarSlett
  2. Flask at Hanne er så lettlurt og kjøper alt butikkdamene anbefaler!
    Håper det snart blir en ny tur til kysten!!

    SvarSlett
  3. Masse glad i deg og Becca-min <3
    Det er viktig å kose seg :D
    Håper du også får til litt sprell innimellom all studeringen :)


    Ja, guri Maren, Takk Gud for Hannes lettlurthet :P Det var jo rene vidundermixturen, pluss at den var veldig behagelig å plutselig få nedover ryggen uten advarsel :P

    SvarSlett
  4. Hun som laa med Uggs paa, hun var ikke asiater var hun vel? :)

    SvarSlett
  5. hehe, det hadde jo forklart det, men nei, hun var australsk.. weird..

    SvarSlett