02.03.2009

Siste neeeeews


Daaah, skal jeg prøve å skrive litt ;)
Har skjedd så mye hele tiden, og jeg er jo så busybusy..
Sist jeg skrev var vel etter vulkanturen?! kanskje.. Og det er jo 2 uker siden..

Oppå vulkanen

meg og Mette



Ned fra vulkanen, bratt jah


Har nå vært her nede / borte i 3 uker, og trives fortsatt like godt :) Siden sist, så har det vært tur til San Juan Del Sur, salsakurs, barnehjem, diverse konserter, beachparty, carribean party, overnatting på stranda og mye mer.

På onsdagen for to uker siden, fikk vi organisert privat konsert med Katia Cardenal (hun som synger Prøysen på spansk) det var utrolig bra :)

har slitt litt med forkjølelse og halsbetenelse de siste to ukene.. og er vanskelig å bli kvitt pga varmen, vifte på rommet osv.. men håper det gir seg snart..

Forrige helg var vi i San Juan, og der ble det mye alkohula og lite annet.. hadde planer om å lære meg å surfe.. men den gang ei. ble litt shopping da :) 4 nye kjoler og to par havaianas :) Vi dro ned fredag ettermiddag og hjem igjen på søndag, og turen er ca 5 timer hver vei, så ble egentlig bare lørdagen vi fikk der nede. Men var veldig fint, men masse turister og back packere. Vi var 40 fra skolen som dro.. så vi invaderte den bittelille byen enda mer enn det den var..

meg og Rønnaug ved bassengkanten i San Juan Del Sur :)


På veien ned stoppet vi i veikanten, og Rigo (Sjæfen) kjøpte et beltedyr, som to gutter sto å slang på for å selge som mat til forbipasserende. Rigo kjøpte den og befridde den i et naturreservat i San Juan. Vi redder verden at one step at the time ;)


beltedyr



Salsan er egentlig ikke så veldig morsom.. Vi ble delt inn i 3 grupper. og vår gruppe består av 25 jenter og ingen gutter, mens en av de andre gruppene er nesten 50 / 50. Så det er jo litt kjipt.. pluss at vår pedagog ikke er no særlig givende.. Så man blir ikke akkurat revet med. men gir ikke opp ennå, så håper på forbedring ;)

og på torsdag var jeg og Mette på barnehjemmet vi skal hjelpe litt til på. Projecto Barrilete heter det, og det får støtte fra kultustudier. Tror vi skal være der ca 2 ganger i uken. Barna var kjempeskjønne, og vi lekte masse leker :)


På kvelden var det carribean party, med live reaggie musikk, og god stemning :) Endte opp på Victoria Frost promofest. (den lokale ølen) Der det var mye show og stas og jenter i sølvkostyme som mimet og danset til sanger.. :P

Fredag som var hadde vi beachparty på skolen, med grilling og vollyball og bading og kos :) og senere på kvelden kom det et band og spilte og tilogmed en fyr som kaster og trikser med flammer.. ooOoooh..

Idag var planen å få litt sol.. har jo ikke orket å ligge i solen ennå, har jo så god tid på meg..

Men Mette (hun ene jeg bor med) klarte å tråkke på en rokke. og jeg ble med henne tilbake til Leon, og innom leger og ditt og datt. Heldigvis hadde vi Rigo med oss, han er lege, og visste hva som skulle gjøres. Så nå er vi på casaen, mette har klart å sovne, og jeg prøver å gjøre lekser.. iiih..

Spansken kommer seg jo litt etter litt.. men er ikke akkurat lett.. særlig ikke når vi er så blandet.. Er jo noen som snakker helt flytende, mens andre ikke kan ett ord.. og da blir jeg så missunnelig :P

Nei, jeg får vel komme meg tilbake til boka..


Solnedgang på skolen :)

2 kommentarer:

  1. CathrineIkkePåTurBlogg:

    Våknet til stormoglitenkuling kl 9, sto og ventet på bussen i 20, før jeg kapitulerte til trikken, slapset meg til trening, slapset meg hjem (alt med blikket rettet OPP mot alle dritskumle istapper og stooore snøfonner som detter ned i hodet på folk), betalte 3 regninger, og lagde spaghetti til middag.. Jeg er ikke misunnelig på deg..............ikke i det hele tatt...


    kjøss

    SvarSlett
  2. hehe, ta åsså hiv de istappene i en konvolutt og send de til meg, jeg kreperer av varme! hoHOOO

    SvarSlett