14.02.2009

Nica-tika-tika

Da er det blitt fredag allerede! :D Føler jeg har vært her i en evighet.. også har det bare gått 6 dager.. guri

På mandag var det opp halv syv og avgårde med buss til skolen halv åtte. Vi kjører rundt i gamle gule amerikanske skolebusser, med ca -10 cm plass til beina, og skinnseter, så man blir fin og klam etter den 35 min lange turen. Veien til skolen er under ombygging, så det er mye kø og humpete vei, og veldig stekende sol. men det er verdt det for skolen er rene paradiset (ikke sant Line) :) Skolen ligger på stranden, med palmer og vollyball og haaav så langt øye kan se :)

Vi startet mandagen med en test for å sjekke spansknivået, og jeg skåret selvfølgelig skyhøyt :P hehe. neida.. så vi ble delt inn i grupper etter nivå. og jeg er på gruppe 1, aka mongogruppen :P som ikke kunne ett ord før vi kom :) Vi har gruppeundervisning med en lærer, som kun snakker spansk, og det er faktisk veldig gøy :D for hun klarer å gjøre seg forstått :) og da blir vi kjempe stolte når vi faktisk skjønner hva hun mener :)

Vi har vært ute og spist hver dag, men man blir ikke ruinert av det. Igår spiste jeg biff til 40 kr, og det var dødsgodt!

Har også fått sjekket ut utelivet, og igår ble det dansing til langt på natt. og så varm jeg ble! Så ut som jeg hadde løpt maraton. Danset med en kjempeflink guttemann, som lærte meg 4 forskjellige danser, og prøvde å forklare alt på spansk. forsto overraskende mye :)

Jo, vi var jo på konsert på onsdag. Det var kjempe bra! Var en dame som sang og en som spilte gitar. og det gikk da i spanske sanger og salsarytmer :) Så det blir nok en fast tradisjon hver onsdag :) også er det jo en genial måte å praktisere spansken på, som vi så flott sier ;) Foreløpig blir det det mest grunnlegende som navn og alder og hva vi gjør her osv. men syns vi har lært endel på den korte tiden :)

Idag er det velkomstfest, arrangert på Casa Iguana, og da er det stor ståhei, med middag og musikk og overraskelser :) Så det blir moro!

Må jo si at dette er ganske annerledes enn Ghana. og da blir jeg så overrasket over noen på gruppen som syns alt er så forferdelig her. For dette er jo bra iforhold til mye annet jeg har sett. og her har jeg ingen problemer med maten, alt er kjempe godt! Vi får frokost på casaen, og lunsj på studiestedet på stranden. og det er alltid nicaraguansk mat. :)

På søndag blir det vulkantur, og neste fredag er det tur til San Juan Del Sur :) Det blir knall!

Jeg har planer om å melde meg på salsakurs, og jobbe frivillig på barnehjem, og lære meg å surfe. og har også meldt meg inn på et treningssenter :) Så er i skrivende stund så støl i magen og ryggen at det er litt vondt å le :P men det stopper ikke meg!

Jeg har truffet innmari mange koselige folk, og trives som rosinen i pølsa ;)

4 kommentarer:

  1. ÅÅ, herregud jeg er så misunnelig. Morsomt at dere har akkurat samme opplegg som det vi hadde, og gled deg til san juan, det er knall! Ikke bli skuffet hvis dere kommer på kvelden/natta og alt ser stygt og skummelt ut. Vi gjorde nemlig det og ble egentlig ganske skuffet med en gang for i tillegg hadde strømmen gått. Men på dagen er det veldig fint, ett skikkelig surfeparadis!!Ellers er jeg imponert over at du syns maten er god, for det tok en stund før jeg syns det, rart hva man blir vant til etterhvert. Men nå har jo du vært vant til mye fra ghana-turen. Velkomstfesten tar helt av, det er dritmorro! Hva heter spansklæreren din på studiestedet? å JA, skolen er ett paradis!! Men pass deg for bølgene, en dag stod jeg bare i vannkanten og ble dratt overende og mistet bikinitrusa, jess!! KOOOS deg masse å nyt det, savnet er stort når du kommer tilbake til Norge!
    Line

    SvarSlett
  2. Ohohohoo...høres ut som du har det som knott i ost! :D :D

    Cath

    SvarSlett
  3. Det gjelder å passe seg for bølgene ja, understrømmene er skumle. Slike tok meg en gang og det er ikke akkurat festlig å se verden fra den siden, mye sand og vann i nesa og smellvakker når du entrer overflaten igjen!
    Drugis

    SvarSlett
  4. Ååå, høres supert ut kjære! Såå kjekt med denne bloggen her.. Men sender deg en mail snart, skjer gøye og koselige ting her hjemme :) Kos deg skikkelig!!

    Puss Jeanette

    SvarSlett