09.02.2009

Bagasje..?

Da er jeg på plass! :D

Er deilig vær, med over 30 grader og soool :) også blåser det litt, så da blir man ikke helt kokt.

Turen min gikk jo sånn sett greit..

Kom meg til Gardermoen med flytog og god tid fredag kveld. Fant gaten og satt og ventet. Ble kjent med en gutt som skulle samme sted som meg, så det var greit og ha en man kunne henge seg på ;) Flyet skulle gått 20.45, men var selvsagt forsinket så kom ikke frem til London før tolv (lokal tid), og da skulle jeg finne hotellet mitt, men bussen hadde jo sluttet å gå, så jeg måtte ta taxi. Stod i over en time i taxi-kø.. iiis kaldt! endte jo da opp med en black cab, som visstnok da er mye dyrere. og måtte betale 35 pund for en tur på 10 min.. (Fikk "prutet" den ned fra 60!) Bortsett fra at det var leit å bruke penger på det, så kom jeg meg vel frem, og var på hotellet nærmere halv to.

Så var det lørdag morgen, og jeg kom meg tilbake til Heathrow ved hjelp av shuttlebuss, til den nette sum av 4 pund :) Kom meg gjennom all sikkerhet og stæsj uten problemer, og var ute god tid :)

I Miami hadde vi 4 timer og vente, men flyet var forsinket fra London så det ble bare tre. Tok vel nesten 2 timer å komme gjennom all sikkerhet, og finne gaten. Jeg hadde jo noen planer om å kjøpe meg solkrem og myggspray i Miami.. den gang ei.. var jo bare en pitteliten kiosk og en pizza hut :P

Var ganske så slitne.. Klokken var jo bare seks på ettermiddagen, men i norge var den tolv..

Flyet til Managua fikk problemer med no luftforsyning, og måtte stå på bakken i over en time før vi fikk lettet. Så da kom vi fram akkurat samtidig med alle andre fly, kaos! Det skulle gå en fellesbuss opp til Leon for oss, og vi håpet at vi fortsatt rakk den.

Så stod vi da spente og ventet ved bagasjebåndet. og ventet.. og ventet..

Jeg fikk kofferten min, men ikke sekken.. er jo glad jeg hvertfall fikk én bagasje. Var to andre av oss som også manglet. Så håper den kommer om ikke så lenge.. og at den er et sted, at ingen har tatt den..

Så da mangler jeg jo litt saker og ting da.. viktigste er vel bikini'ne.. heh..
nei, jeg krysser alt jeg har og håper den kommer i morgen!

Vi kom oss med fellestransporten da :) og kom fram til Leon ved midnatt, norsk tid 07. Så da var det rett i seng..

Har kommet på Casa Santiago, og deler rom med to andre koselige norske jenter, Mette og Kine. Rommet vårt er ikke så mye å skryte av, men vi har faktisk bad på rommet! :D Ellers er det tre senger i et hvitt rom, og ikke no mer.. jo, en vifte.. ;)

Men vi har ikke no vindu da.. eller no lufting fra badet.. Så det kan jo bli interessant.


Idag våknet jeg i ni-tiden, også gikk vi for å utforske byen. Veldig koslelige gater, og ikke så mange rare lukter som det var i Afrika :P men de kommer kanskje etterhvert?!

Vi var på jakt etter et supermarked.. Og gikk endel ganger i ring før vi endelig kom frem :P Og dette var jo en riktig stor butikk! Ikke som et lite skur i Ghana dette her nei. Så da fikk vi kjøpt oss vann og frukt :) Veien tilbake ble en liten utfordring :P Så brukte vel en time.. og måtte spørre oss frem på en finfin blanding av stotrende spansk og englesk :P Ingen av oss kan et ord spansk fra før :P

Nå er det snart tid for fellesmøte, og liten byvandring etterpå :)

Adios! <3

5 kommentarer:

  1. ååå, jeg kjenner meg sånn igjen fra første dagen for oss også, det var skitskummelt samtidig som det var veldig spennende å gå rundt i gatene for aller første gang. Dere fant det riktige supermarkedet håper jeg? Du kommer til både og elske og hate de gatene etterhvert, tro meg! Og luktene..de kommer etterhvert! Lever og mimrer litt gjennom deg jeg nå så du må være veldig flink til å blogge. Er rigo fortsatt feltsjef forresten? Nyyyyt det! Line :)

    SvarSlett
  2. hehe, selvfølgelig er Rigo feltsjef :D
    og har vi Joakim, han svenske, var han her da du var her?

    SvarSlett
  3. Joakim med mørkt hår og krøller som er veldig glad i å surfe? Rigo er knall!

    SvarSlett
  4. ånei ånei, den sekken MÅ jo bare komme! Håper virkelig det ordner seg. Hvis ikke får du penger av forsikringsselskapet så du kan shoppe nye ting :) Høres topp ut da du enedlig kom deg fram da. Slit med så mye styr på veien, men tenker det er deilig å være framme. Så bra at du kom pårom med noen koselige jenter. Håper det fortsetter å være bra. Bad på rommet er jo luksus da. Dere skal vel ikke være der så mye, så da gjør det ikke noe om det ikke er så fint ellers, eller? Det er ute i solen du skal være, eller på skolen å lære spansk da, hehe. Håper det går bra med kommunikasjonen etterhvert. her hjemme er det masse snø og vi aker på fløyen! KOS DEG MASSE!! Suss Jeanette

    SvarSlett
  5. Jaah! Det er han vettu ;)
    Sekken kom! så nå er alt knall :D

    SvarSlett